Z ostatniej chwili

Porównanie systemów callpage dla firm

CallPAge vs Callback vs SiteCall - porównanie popularnych systemów do natychmiastwego oddzwaniania

Systemy do natychmiastowego oddzwaniania to narzędzia, które pozwalają na błyskawiczny i celowany kontakt z klientem. Umieszczony na stronie www formularz (widget) zachęca do wpisania numeru kontaktowego przez osobę odwiedzającą witrynę, następnie konsultant natychmiast lub w wyznaczonym czasie (rozmowy można zamawiać na konkretną godzinę) łączy się z zainteresowanym. Jest to skuteczny sposób pozyskiwania leadów (potencjalnych klientów).

System z funkcją oddzwaniania sprawdza, który pracownik może rozmawiać i kieruje do niego połączenie. Narzędzie umożliwia dotarcie do grupy docelowej, błyskawicznie przekierowuje połączenia do konsultanta, wyznaczenie dogodnego terminu rozmowy. System pozwala również na grupowanie konsultantów w działy takie jak np. sprzedaż detaliczna, reklamacje itp. Na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań, porównamy, naszym zdaniem, najlepsze i najciekawsze narzędzia.

System do natychmiastowego oddzwaniania – błyskawiczny kontakt z klientem

Klienci nie muszą już samodzielnie łączyć się z firmą, dzięki zastosowaniu systemu callback, to konsultant dzwoni do zainteresowanej osoby. Długie oczekiwanie na rozmowę, skutecznie odstrasza potencjalnych nabywców. Wielu klientów zwyczajnie nie lubi pisać długich wiadomości z zapytaniem ofertowym, zamiast tego preferują rozmowę telefoniczną. Na rynku dostępnych jest wiele systemów do natychmiastowego oddzwaniania. Najciekawszymi, naszym zdaniem są:

  • CallPage,
  • Callback24,
  • SiteCall Focus Telecom.

Dobre systemy umożliwiają m.in.

  • natychmiastową rozmowę,
  • ponowne wybieranie numeru w przypadku nieodebrania połączenia,
  • oddzwanianie do klienta w dogodnej dla niego godzinie,
  • wybór godzin i trybu pracy po godzinach konsultantów, umożliwiające wyznaczenie rozmów w dogodnym terminie dla klientów, podczas pobytu pracowników w biurze,
  • wybór oddziałów do kontaktu,
  • kolejkowanie połączeń,
  • wysyłanie SMS do klienta np. z informacją potwierdzającą godzinę rozmowy, z podziękowaniem po konwersacji.

Narzędzia w zasadzie robią to samo, ale diabeł tkwi w szczegółach. Systemy różnią się długością przechowywania danych o połączeniach, liczbą domen, stron, na których mogą być zainstalowane oraz możliwościami śledzenia połączeń, generowania statystyk, raportów, nagrywania rozmów. Różna jest także możliwość integracji z innymi systemami. Narzędzia mogą być także obsługiwane przez różną liczbę konsultantów.

Porównanie najlepszych ofert rynkowych

Na początku zobaczmy, jak wygląda, porównanie kluczowych funkcji.

  Pakiety Callpage Callback24 SiteCall
Liczba połączeń w miesiącu Free 0,00 zł – do 15 0,00 zł – do 15 X
Basic 59 zł – do 45 116 zł – do 100 55 zł – do 42
Medium 187 zł – do 150 363 zł – do 400 599 zł – do 750
Premium 434 zł – do 400 X 599 zł – do 750
Liczba konsultantów Free 2 2 X
Basic 2 Nieograniczona liczba 2
Medium 5 5
Premium 10 10
Liczba domen na których można użyć widget Free 1 1 Bez limitu
Basic 1 Nieograniczona liczba
Medium 2
Premium 5
Czas przechowywania danych historycznych (miesiące) Free 3 1 Bez limitu
Basic 3 3
Medium 6 3
Premium 12 3
Statystyki Pakiety darmowe brak brak brak
Pakiety płatne
Raporty Pakiety darmowe brak brak brak
Pakiety płatne
Nagrywanie połączeń Pakiety darmowe brak brak brak
Pakiety płatne
Personalizacja wyglądu widgetu Pakiety darmowe brak brak brak
Pakiety płatne
Łatwość personalizacji ✯✯✯✯✰ ✯✯✯✯✯ ✯✯✰✰✰

Jak widać, na powyższej tabelce, zakres poszczególnych funkcji uzależniony jest od firmy oraz pakietu.

Integracja z innymi systemami

Narzędzia do natychmiastowego oddzwaniania umożliwiają współpracę z różnymi systemami. Tabelka pokazuje możliwe integracje poszczególnych rozwiązań z innymi programami.

  Callpage Callback24 SiteCall
Google analytics    
WordPress  
Skype    
Microsoft Dynamics    
PrestaShop  
Shoper  
Slack    
Zapier    
Pipedrive    
HubSpot    
Salesforce  
GetResponse    
Zendesk    
Freshdesk    
Livespace    
SALES manago  
Drupal  
Joomla  
Landingi  
SOTE    
Shoplo    
Sugarcrm    
Magento  

CallPage

Firma CallPage ma ponad 3200 klientów na całym świecie. Z usług CallPage skorzystali m.in. Audi, Medicover, Volkswagen, Toyota, Orange, ZnanyLekarz. Sprawdźmy zatem, co oferuje. Nie da się ukryć, że system CallPage jest bardzo funkcjonalny. Narzędzie wyróżnia się dużą liczbą integracji z innymi systemami na tle konkurencji. System CallPage współpracuje m.in. z Google Analytics, Zapier, Pipedrive, HubSpot, Salesforce, Slack, GetResponse, Zendesk, Freshdesk oraz Livespace i to w każdym pakiecie. Instalacja programu jest bardzo prosta i intuicyjna.

Strona firmy CallPage zawiera wiele instrukcji, poradników i materiałów wideo pomagających w konfiguracji systemu. Widget CallPage jest dopasowany do urządzeń mobilnych, może być także dostosowany do potrzeb klienta pod względem treści oraz wyglądu. System posiada aż 24 reguły opisujące, w jakim momencie lub momentach wyświetla się popup. Można stworzyć spersonalizowany system opisujący kilka sytuacji pojawiania się widgetu. Popup może pokazywać się np.:

  • użytkownikowi, który przewinął określoną ilość treści, strony,
  • w momencie opuszczania strony,
  • na określonych urządzeniach,
  • w momencie, kiedy użytkownik próbuje otworzyć konkretną zakładkę,
  • po określonym czasie spędzonym na stronie,

Można także dodać efekt dźwiękowy podczas pojawiania się widgetu, możliwa jest również animacja przycisku. Wygląd, treść i ruch narzędzia mogą być spersonalizowane, maksymalnie dostosowane do stylistyki strony internetowej.

widget callpage

Możliwe jest także:

  • ustawianie dostępności konsultantów,
  • kolejkowanie połączeń,
  • stworzenie listy połączeń, które obsługiwane są bez kolejki,
  • ustalenie czasu połączenia z klientem,
  • ustalenie zasad łączenia z konsultantami np. po kolei, losowo,
  • stworzenie własnej, spersonalizowanej wiadomości głosowej dla klientów,
  • dodanie działów, ułatwiających łączenie z konkretnym konsultantem.

Narzędzie zapewnia także wysokie standardy bezpieczeństwa m.in. poprzez:

  • użycie ustawień zgodnych z RODO,
  • możliwość blokowania połączeń z wybranych krajów,
  • decydowanie o zakresie dostępności poszczególnych konsultantów do danych,
  • blokowanie numerów,
  • blokowanie IP użytkowników, którym nie chcemy wyświetlać widgetu.

Kiedy zdecydujemy się na płatność roczną, zaoszczędzimy 25%. Program można za darmo przetestować przez 7 dni, po tym czasie można zrezygnować bez konsekwencji. Umowa może być podpisana na miesiąc, kwartał, pół roku lub rok.

System CallPage pomaga także właścicielom firm, którzy zdecydowali się na zastosowanie tego narzędzia, w koordynacji i nadzorowaniu pracy konsultantów m.in. poprzez:

  • nagrywanie,
  • statystyki,
  • funkcje aplikacji mobilnej – do bieżącego śledzenia pracy konsultantów,
  • integracje z systemami CRM,
  • alarm SMS dla szefa o nieodebranej rozmowie.

Krakowska firma, założona przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andrewa Tkachiva, w 2018 roku otrzymała 17 mln zł na rozwój. Wsparcie przekazały trzy fundusze: Innovation Nest, Market One Capital i TDJ Pitango Ventures. Dodajmy jeszcze, że system CallPage przemawia głosem znanego polskiego lektora Tomasza Knapika.

Callback24

Kolejną rynkową propozycją jest Callback24. Rozwiązanie spełnia kluczowe funkcje, jest także zintegrowane z wieloma narzędziami.

widget callback

System callback posiada wiele wtyczek, które ułatwiają umieszczenie i uruchomienie na stronach działających na:

  • WordPressie,
  • Drupalu,
  • Joomli.

Możliwa jest także personalizacja koloru i treści widgetu Callback24. Instalacja nie jest wymagająca, co prawda nie mamy tyle podpowiedzi, co u konkurencji CallPage, ale na blogu można znaleźć instrukcję. Również w tym przypadku rozliczenie roczne wychodzi korzystniej niż miesięczne. W płatnych pakietach  ofertę wyróżnia nieograniczona liczba domen i konsultantów. Firma oferuje 30-dniowy okres próbny, po tym czasie użytkownik automatycznie przechodzi na Pakiet Darmowy. Decydując się na rozwiązanie płatne, nie trzeba podpisywać umowy. Konto można opłacać z miesiąca na miesiąc, na rok z góry albo korzystając z płatności cyklicznych (podpięta karta).

SiteCall

SiteCall to rozwiązanie przygotowane przez Focus Telecom, firmę specjalizującą się w tworzeniu i wdrażaniu nowoczesnych usług telekomunikacyjnych. Focus SiteCall wyróżnia nielimitowana historia połączeń oraz ilość domen. W każdym pakiecie generowane są statystyki i raporty. Możliwa jest personalizacja wyglądu, treści oraz miejsca na stronie widgetu.

widget SiteCall

Niestety zarówno zmiana wyglądu widgetu, jak i instalacja, nie są intuicyjne (konieczna jest znajomość CSS). Narzędzie nie ma integracji z systemami zarządzania treścią (np. WorldPress, Joomla), ułatwiających umieszczenie na stronie. Można sprawdzić system przez 7 dni, bez konieczności wnoszenia opłat.

Cennik

Sprawdźmy, jak wygląda oferta cenowa, prezentowanych systemów.

Callpage 0,00 zł
(Do 15 połączeń)
Przetestuj za darmo
59 zł msc
(Do 45 połączeń)
Sprawdź teraz
434 zł msc
 (Do 400 połączeń)
Dowiedz się więcej
– / Oferta indywidualna
Skontaktuj się
Callback24 0,00 zł
(Do 15 połączeń)
Przetestuj za darmo
116 zł msc
 Do 100 połączeń
Sprawdź teraz
363 zł msc
 (Do 400 połączeń)
Dowiedz się więcej
– / Oferta indywidualna
Skontaktuj się
Focus Telecom – /wersja testowa
Przetestuj za darmo
55 zł msc
 (Do 42 połączeń)
Sprawdź teraz
259 zł msc
 (Do 220 połączeń)
Dowiedz się więcej
599 msc
(Do 750 połączeń)
/Oferta indywidualna
Skontaktuj się

Inne systemy do natychmiastowego oddzwaniania

Na rynku dostępne są także inne rozwiązania, które można zainstalować na swojej stronie www. Narzędzia do natychmiastowego oddzwaniania oferują także firmy:

  • Zadarma,
  • Czater,
  • Dzinga,
  • Livechat.

Wszystkie te narzędzia spełniają podstawowe funkcje, czyli pozwalają na natychmiastowe oddzwanianie do klienta, pozyskanie leadów kontaktowych, zwiększają szansę sprzedaży. Jednak nie mają zalet opisanych przez nas systemów np. łatwej instalacji, szerokiej integracji czy dużej liczby nielimitowanych funkcji.

Zadarma

System firmy Zadarma umożliwia dostosowanie wyglądu narzędzia do stylistyki strony. Można wykupić abonament np. w cenie 95 zł (opłata miesięczna), który obejmuje łącznie 2000 minut (1000 minut na połączenia stacjonarne i tyle samo na komórkowe).

widget zadarma

 

 

Można także płacić w formie przedpłaconej (prepaid) według cennika firmy, bez konieczności opłacania abonamentu. Taka forma rozliczenia nie wydaje nam się optymalnym rozwiązaniem, dużo prostsze jest płacenie za liczbę połączeń.

Czater

Narzędzie przygotowane przez Czater nie wysyła wiadomości, nie daje możliwości prezentacji własnego numeru w większości pakietów, poza najdroższym.

widget czater

Firma Czater specjalizuje się głównie w chatach, czyli narzędziach umożliwiających komunikowanie się z klientem za pomocą tekstu wpisywanego do formularza pojawiającego się na stronie.

Livechat

Rozwiązanie nie ma słuchawki do oddzwaniania, bardzo wysoka jest także opłata, która wynosi, aż 19 dolarów miesięcznie za jednego konsultanta.

widget livechat

Dzinga

Smart call-back narzędzie firmy Dzinga tylko w płatnych wersjach oferuje większość przydatnych funkcji m.in. dostosowanie widgetu, zaawansowane ustawienia przekierowania, powiadomienia SMS oraz integrację.

widget dzinga

CallPage wygrywa starcie z konkurentami

Z przedstawionych narzędzi najbardziej funkcjonalny i intuicyjny okazał się system CallPage. Narzędzie może być w łatwy sposób zainstalowane, firma przygotowała szerokie wsparcie dla klientów. Oferta cenowa również prezentuje się bardzo korzystnie na tle konkurencji. Zaufanie budzą znani klienci, którzy korzystają z CallPage.

Callback24 natomiast wyróżnia nielimitowana ilość domen i konsultantów w pakietach basic i premium. Instalacja nie jest zbyt wymagająca. Korzystnie prezentuje się także cena pakietu średniego. Focus SiteCall może przyciągać ilością nielimitowanych funkcji, natomiast rozczarowuje skomplikowaną instalacją. Nie ma co liczyć, że osoba bez doświadczenia i umiejętności sama sobie z tym poradzi.

Podsumowując, systemy callback to rozwiązania, które skutecznie podnoszą sprzedaż, generują leady, pomagają domykać transakcję oraz zwiększają kontrolę nad konsultantami. Prosta słuchawka pojawiająca się na stronie to sposób na zatrzymanie potencjalnych klientów odwiedzających naszą witrynę. Jest to przydatne narzędzie oferowane przez wiele firm, warto jednak wybrać najbardziej funkcjonalne i korzystne. Nasz wybór to CallPage.

 

2 Comments