Systemy do natychmiastowego oddzwaniania to narzędzia, które pozwalają na błyskawiczny i celowany kontakt z klientem. Umieszczony na stronie www formularz (widget) zachęca do wpisania numeru kontaktowego przez osobę odwiedzającą witrynę, następnie konsultant natychmiast lub w wyznaczonym czasie (rozmowy można zamawiać na konkretną godzinę) łączy się z zainteresowanym. Jest to skuteczny sposób pozyskiwania leadów (potencjalnych klientów).
System z funkcją oddzwaniania sprawdza, który pracownik może rozmawiać i kieruje do niego połączenie. Narzędzie umożliwia dotarcie do grupy docelowej, błyskawicznie przekierowuje połączenia do konsultanta, wyznaczenie dogodnego terminu rozmowy. System pozwala również na grupowanie konsultantów w działy takie jak np. sprzedaż detaliczna, reklamacje itp. Na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań, porównamy, naszym zdaniem, najlepsze i najciekawsze narzędzia.
System do natychmiastowego oddzwaniania – błyskawiczny kontakt z klientem
Klienci nie muszą już samodzielnie łączyć się z firmą, dzięki zastosowaniu systemu callback, to konsultant dzwoni do zainteresowanej osoby. Długie oczekiwanie na rozmowę, skutecznie odstrasza potencjalnych nabywców. Wielu klientów zwyczajnie nie lubi pisać długich wiadomości z zapytaniem ofertowym, zamiast tego preferują rozmowę telefoniczną. Na rynku dostępnych jest wiele systemów do natychmiastowego oddzwaniania. Najciekawszymi, naszym zdaniem są:
- CallPage,
- Callback24,
- SiteCall Focus Telecom.
Dobre systemy umożliwiają m.in.
- natychmiastową rozmowę,
- ponowne wybieranie numeru w przypadku nieodebrania połączenia,
- oddzwanianie do klienta w dogodnej dla niego godzinie,
- wybór godzin i trybu pracy po godzinach konsultantów, umożliwiające wyznaczenie rozmów w dogodnym terminie dla klientów, podczas pobytu pracowników w biurze,
- wybór oddziałów do kontaktu,
- kolejkowanie połączeń,
- wysyłanie SMS do klienta np. z informacją potwierdzającą godzinę rozmowy, z podziękowaniem po konwersacji.
Narzędzia w zasadzie robią to samo, ale diabeł tkwi w szczegółach. Systemy różnią się długością przechowywania danych o połączeniach, liczbą domen, stron, na których mogą być zainstalowane oraz możliwościami śledzenia połączeń, generowania statystyk, raportów, nagrywania rozmów. Różna jest także możliwość integracji z innymi systemami. Narzędzia mogą być także obsługiwane przez różną liczbę konsultantów.
Porównanie najlepszych ofert rynkowych
Na początku zobaczmy, jak wygląda, porównanie kluczowych funkcji.
Pakiety | Callpage | Callback24 | SiteCall | |
Liczba połączeń w miesiącu | Free | 0,00 zł – do 15 | 0,00 zł – do 15 | X |
Basic | 59 zł – do 45 | 116 zł – do 100 | 55 zł – do 42 | |
Medium | 187 zł – do 150 | 363 zł – do 400 | 599 zł – do 750 | |
Premium | 434 zł – do 400 | X | 599 zł – do 750 | |
Liczba konsultantów | Free | 2 | 2 | X |
Basic | 2 | Nieograniczona liczba | 2 | |
Medium | 5 | 5 | ||
Premium | 10 | 10 | ||
Liczba domen na których można użyć widget | Free | 1 | 1 | Bez limitu |
Basic | 1 | Nieograniczona liczba | ||
Medium | 2 | |||
Premium | 5 | |||
Czas przechowywania danych historycznych (miesiące) | Free | 3 | 1 | Bez limitu |
Basic | 3 | 3 | ||
Medium | 6 | 3 | ||
Premium | 12 | 3 | ||
Statystyki | Pakiety darmowe | brak | brak | brak |
Pakiety płatne | √ | √ | √ | |
Raporty | Pakiety darmowe | brak | brak | brak |
Pakiety płatne | √ | √ | √ | |
Nagrywanie połączeń | Pakiety darmowe | brak | brak | brak |
Pakiety płatne | √ | √ | √ | |
Personalizacja wyglądu widgetu | Pakiety darmowe | brak | brak | brak |
Pakiety płatne | √ | √ | √ | |
Łatwość personalizacji | ✯✯✯✯✰ | ✯✯✯✯✯ | ✯✯✰✰✰ |
Jak widać, na powyższej tabelce, zakres poszczególnych funkcji uzależniony jest od firmy oraz pakietu.
Integracja z innymi systemami
Narzędzia do natychmiastowego oddzwaniania umożliwiają współpracę z różnymi systemami. Tabelka pokazuje możliwe integracje poszczególnych rozwiązań z innymi programami.
Callpage | Callback24 | SiteCall | |
√ | |||
√ | √ | ||
√ | |||
√ | |||
√ | √ | ||
√ | √ | ||
√ | |||
√ | |||
√ | |||
√ | |||
√ | √ | ||
√ | |||
√ | |||
√ | |||
√ | |||
√ | √ | ||
√ | √ | ||
√ | √ | ||
√ | √ | ||
√ | |||
√ | |||
√ | |||
√ | √ |
CallPage
Firma CallPage ma ponad 3200 klientów na całym świecie. Z usług CallPage skorzystali m.in. Audi, Medicover, Volkswagen, Toyota, Orange, ZnanyLekarz. Sprawdźmy zatem, co oferuje. Nie da się ukryć, że system CallPage jest bardzo funkcjonalny. Narzędzie wyróżnia się dużą liczbą integracji z innymi systemami na tle konkurencji. System CallPage współpracuje m.in. z Google Analytics, Zapier, Pipedrive, HubSpot, Salesforce, Slack, GetResponse, Zendesk, Freshdesk oraz Livespace i to w każdym pakiecie. Instalacja programu jest bardzo prosta i intuicyjna.
Strona firmy CallPage zawiera wiele instrukcji, poradników i materiałów wideo pomagających w konfiguracji systemu. Widget CallPage jest dopasowany do urządzeń mobilnych, może być także dostosowany do potrzeb klienta pod względem treści oraz wyglądu. System posiada aż 24 reguły opisujące, w jakim momencie lub momentach wyświetla się popup. Można stworzyć spersonalizowany system opisujący kilka sytuacji pojawiania się widgetu. Popup może pokazywać się np.:
- użytkownikowi, który przewinął określoną ilość treści, strony,
- w momencie opuszczania strony,
- na określonych urządzeniach,
- w momencie, kiedy użytkownik próbuje otworzyć konkretną zakładkę,
- po określonym czasie spędzonym na stronie,
Można także dodać efekt dźwiękowy podczas pojawiania się widgetu, możliwa jest również animacja przycisku. Wygląd, treść i ruch narzędzia mogą być spersonalizowane, maksymalnie dostosowane do stylistyki strony internetowej.
Możliwe jest także:
- ustawianie dostępności konsultantów,
- kolejkowanie połączeń,
- stworzenie listy połączeń, które obsługiwane są bez kolejki,
- ustalenie czasu połączenia z klientem,
- ustalenie zasad łączenia z konsultantami np. po kolei, losowo,
- stworzenie własnej, spersonalizowanej wiadomości głosowej dla klientów,
- dodanie działów, ułatwiających łączenie z konkretnym konsultantem.
Narzędzie zapewnia także wysokie standardy bezpieczeństwa m.in. poprzez:
- użycie ustawień zgodnych z RODO,
- możliwość blokowania połączeń z wybranych krajów,
- decydowanie o zakresie dostępności poszczególnych konsultantów do danych,
- blokowanie numerów,
- blokowanie IP użytkowników, którym nie chcemy wyświetlać widgetu.
Kiedy zdecydujemy się na płatność roczną, zaoszczędzimy 25%. Program można za darmo przetestować przez 7 dni, po tym czasie można zrezygnować bez konsekwencji. Umowa może być podpisana na miesiąc, kwartał, pół roku lub rok.
System CallPage pomaga także właścicielom firm, którzy zdecydowali się na zastosowanie tego narzędzia, w koordynacji i nadzorowaniu pracy konsultantów m.in. poprzez:
- nagrywanie,
- statystyki,
- funkcje aplikacji mobilnej – do bieżącego śledzenia pracy konsultantów,
- integracje z systemami CRM,
- alarm SMS dla szefa o nieodebranej rozmowie.
Krakowska firma, założona przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andrewa Tkachiva, w 2018 roku otrzymała 17 mln zł na rozwój. Wsparcie przekazały trzy fundusze: Innovation Nest, Market One Capital i TDJ Pitango Ventures. Dodajmy jeszcze, że system CallPage przemawia głosem znanego polskiego lektora Tomasza Knapika.
Callback24
Kolejną rynkową propozycją jest Callback24. Rozwiązanie spełnia kluczowe funkcje, jest także zintegrowane z wieloma narzędziami.
System callback posiada wiele wtyczek, które ułatwiają umieszczenie i uruchomienie na stronach działających na:
- WordPressie,
- Drupalu,
- Joomli.
Możliwa jest także personalizacja koloru i treści widgetu Callback24. Instalacja nie jest wymagająca, co prawda nie mamy tyle podpowiedzi, co u konkurencji CallPage, ale na blogu można znaleźć instrukcję. Również w tym przypadku rozliczenie roczne wychodzi korzystniej niż miesięczne. W płatnych pakietach ofertę wyróżnia nieograniczona liczba domen i konsultantów. Firma oferuje 30-dniowy okres próbny, po tym czasie użytkownik automatycznie przechodzi na Pakiet Darmowy. Decydując się na rozwiązanie płatne, nie trzeba podpisywać umowy. Konto można opłacać z miesiąca na miesiąc, na rok z góry albo korzystając z płatności cyklicznych (podpięta karta).
SiteCall
SiteCall to rozwiązanie przygotowane przez Focus Telecom, firmę specjalizującą się w tworzeniu i wdrażaniu nowoczesnych usług telekomunikacyjnych. Focus SiteCall wyróżnia nielimitowana historia połączeń oraz ilość domen. W każdym pakiecie generowane są statystyki i raporty. Możliwa jest personalizacja wyglądu, treści oraz miejsca na stronie widgetu.
Niestety zarówno zmiana wyglądu widgetu, jak i instalacja, nie są intuicyjne (konieczna jest znajomość CSS). Narzędzie nie ma integracji z systemami zarządzania treścią (np. WorldPress, Joomla), ułatwiających umieszczenie na stronie. Można sprawdzić system przez 7 dni, bez konieczności wnoszenia opłat.
Cennik
Sprawdźmy, jak wygląda oferta cenowa, prezentowanych systemów.
Callpage | 0,00 zł (Do 15 połączeń) Przetestuj za darmo |
59 zł msc (Do 45 połączeń) Sprawdź teraz |
434 zł msc (Do 400 połączeń) Dowiedz się więcej |
– / Oferta indywidualna Skontaktuj się |
Callback24 | 0,00 zł (Do 15 połączeń) Przetestuj za darmo |
116 zł msc Do 100 połączeń Sprawdź teraz |
363 zł msc (Do 400 połączeń) Dowiedz się więcej |
– / Oferta indywidualna Skontaktuj się |
Focus Telecom | – /wersja testowa Przetestuj za darmo |
55 zł msc (Do 42 połączeń) Sprawdź teraz |
259 zł msc (Do 220 połączeń) Dowiedz się więcej |
599 msc (Do 750 połączeń) /Oferta indywidualna Skontaktuj się |
Inne systemy do natychmiastowego oddzwaniania
Na rynku dostępne są także inne rozwiązania, które można zainstalować na swojej stronie www. Narzędzia do natychmiastowego oddzwaniania oferują także firmy:
- Zadarma,
- Czater,
- Dzinga,
- Livechat.
Wszystkie te narzędzia spełniają podstawowe funkcje, czyli pozwalają na natychmiastowe oddzwanianie do klienta, pozyskanie leadów kontaktowych, zwiększają szansę sprzedaży. Jednak nie mają zalet opisanych przez nas systemów np. łatwej instalacji, szerokiej integracji czy dużej liczby nielimitowanych funkcji.
Zadarma
System firmy Zadarma umożliwia dostosowanie wyglądu narzędzia do stylistyki strony. Można wykupić abonament np. w cenie 95 zł (opłata miesięczna), który obejmuje łącznie 2000 minut (1000 minut na połączenia stacjonarne i tyle samo na komórkowe).
Można także płacić w formie przedpłaconej (prepaid) według cennika firmy, bez konieczności opłacania abonamentu. Taka forma rozliczenia nie wydaje nam się optymalnym rozwiązaniem, dużo prostsze jest płacenie za liczbę połączeń.
Czater
Narzędzie przygotowane przez Czater nie wysyła wiadomości, nie daje możliwości prezentacji własnego numeru w większości pakietów, poza najdroższym.
Firma Czater specjalizuje się głównie w chatach, czyli narzędziach umożliwiających komunikowanie się z klientem za pomocą tekstu wpisywanego do formularza pojawiającego się na stronie.
Livechat
Rozwiązanie nie ma słuchawki do oddzwaniania, bardzo wysoka jest także opłata, która wynosi, aż 19 dolarów miesięcznie za jednego konsultanta.
Dzinga
Smart call-back narzędzie firmy Dzinga tylko w płatnych wersjach oferuje większość przydatnych funkcji m.in. dostosowanie widgetu, zaawansowane ustawienia przekierowania, powiadomienia SMS oraz integrację.
CallPage wygrywa starcie z konkurentami
Z przedstawionych narzędzi najbardziej funkcjonalny i intuicyjny okazał się system CallPage. Narzędzie może być w łatwy sposób zainstalowane, firma przygotowała szerokie wsparcie dla klientów. Oferta cenowa również prezentuje się bardzo korzystnie na tle konkurencji. Zaufanie budzą znani klienci, którzy korzystają z CallPage.
Callback24 natomiast wyróżnia nielimitowana ilość domen i konsultantów w pakietach basic i premium. Instalacja nie jest zbyt wymagająca. Korzystnie prezentuje się także cena pakietu średniego. Focus SiteCall może przyciągać ilością nielimitowanych funkcji, natomiast rozczarowuje skomplikowaną instalacją. Nie ma co liczyć, że osoba bez doświadczenia i umiejętności sama sobie z tym poradzi.
Podsumowując, systemy callback to rozwiązania, które skutecznie podnoszą sprzedaż, generują leady, pomagają domykać transakcję oraz zwiększają kontrolę nad konsultantami. Prosta słuchawka pojawiająca się na stronie to sposób na zatrzymanie potencjalnych klientów odwiedzających naszą witrynę. Jest to przydatne narzędzie oferowane przez wiele firm, warto jednak wybrać najbardziej funkcjonalne i korzystne. Nasz wybór to CallPage.
2 Comments
Jeśli tego nie wiedzieliście, to najwyższy czas, żeby uzupełnić te braki
Moim zdaniem takiej treści lepiej nie omijać. Jest po prostu cenna