Z ostatniej chwili

Jak zbudować idealny zespół do pracy?

zespół w pracy

Rozpoczęcie przedsięwzięcia wiąże się zawsze z koniecznością stworzenia zespołu, na którego podstawie następnie powstaje system do zarządzania projektami. Każdy kierownik projektu powinien być świadomy, że stworzenie zespołu nie jest prostym zadaniem i wymaga ogromnego zaangażowania. Jednak to pierwszy krok, swoisty fundament do realizacji projektu. Warto już wtedy poczynić odpowiednie wysiłki, by ułatwić działanie w kolejnych etapach. Oto kilka kroków, które ułatwią stworzenie zespołu projektowego. Więcej pod linkiem: http://jirasolutions.pl/jak-zbudowac-zespol-do-pracy/.

1. Zastanów się kogo potrzebujesz

Po pierwsze, przygotowując się do realizacji projektu powinniśmy zastanowić się, kto będzie niezbędny w naszym zespole. Trudno stworzyć team bez wyznaczenia najpierw zadań do realizacji. Takie działanie pozwoli na stworzenie profilu poszczególnych członków zespołu. Zatem jeśli będziemy realizować działania reklamowe niezbędny jest doświadczony marketingowiec. W przypadku prowadzenia projektu budowlanego nie może zabraknąć w naszym zespole kierownika robót oraz architekta. Z kolei organizując pokaz mody musimy zapewnić wsparcie stylistek i makijażystek.

2. Wybierz zespół

Kiedy lider projektu zdefiniuje zadania i tym samym określi potrzeby kadrowe w zespole nadchodzi moment wyboru odpowiednich osób. Ważnym aspektem tworzenia zespołu jest zdecydowanie się na pracowników mających odpowiednie kompetencje i umiejętności do wykonywania powierzonych im zadań. Co więcej bardzo często będą potrzebne uprawnienia, jak w przypadku wspomnianych już kierowników budowy i architektów. Decydując się na wybór specjalisty powinniśmy też zwrócić uwagę na jego doświadczenie. Wybierając np. stylistkę do pokazu mody lepiej zdecydować się na tę, która miała dotychczas okazję uczestniczyć w organizacji pokazów zamiast stylistki specjalizującej się w sesjach fotograficznych.

3. Stwórz dobrą atmosferę

Kiedy uda nam się zrealizować dwa poprzednie etapy należy przejść do kolejnego, który w znacznym stopniu ułatwi pracę. W momencie, gdy zespół jest w komplecie warto zorganizować spotkanie, które będzie furtką do rozpoczęcia owocnej współpracy. Na początku powinien przestawić się kierownik projektu. To świetna okazja na pokazanie siebie, swoich oczekiwań i metod pracy. W licznych pozycjach dotyczących zarządzania projektami można napotkać stwierdzenie, że zespoły lubią wiedzieć czego się mogą spodziewać po kierowniku projektu. Krótko mówiąc przewidywalny przełożony to dobry przełożony. Takie spotkanie jest też momentem na przedstawienie się poszczególnych członków zespołu. W późniejszych etapach ułatwi to ludziom współpracę, a kierownik projektu będzie miał okazję na wstępne poznanie predyspozycji poszczególnych osób. To wspaniały wstęp do realizacji kolejnego etapu tworzenia zespołu.

4. Obowiązki a system do zarządzania projektami

Kierowanie projektem to nie lada wyzwanie. Kolejnym krokiem, który pozwoli stworzyć system do zarządzania projektami, jest podział obowiązków. Członek zespołu będzie funkcjonował lepiej i wydajniej, kiedy on i jego koledzy będą mieli jasno przydzielone obowiązki i przejrzysty zakres odpowiedzialności. Podział obowiązków powinien odbywać się z uwzględnieniem kompetencji, wiedzy oraz indywidualnych predyspozycji danego człowieka. Jak łatwo się domyślić będzie to dużo prostsze jeśli zrealizowaliśmy przytoczone wcześniej punkty. Ponadto podczas rozdzielania obowiązków powinien zostać ustalony harmonogram realizacji zadań oraz wstępne terminy spotkań zespołu projektowego. Bardzo istotne jest, aby określić także sposób i czas przedstawiania sprawozdań z wykonywanych zadań. To ułatwi wychwytywanie problemów na każdym etapie realizacji projektu.

2 Comments

Z ostatniej chwili

Dowiedz się więcej