Z ostatniej chwili

Czego w Twoim hotelu nie może zabraknąć?

hotel

Automatyka hotelowa to pakiet innowacyjnych rozwiązań i funkcjonalności, charakterystycznych dla inteligentnego hotelu. Sam ten opis mógłby sugerować, że mówimy tu o rzeczach szalenie skomplikowanych. I w pewnym sensie jest to, oczywiście, prawda: w grę wchodzą bowiem najnowsze technologie, precyzyjne urządzenia oraz specjalistyczne osprzętowienie. W efekcie jednak właściciel hotelu czy pensjonatu otrzymuje niezawodny i łatwy w obsłudze system, dzięki któremu zarządzanie obiektem staje się znacznie efektywniejsze.

Co daje nam automatyka hotelowa?

Najprościej mówiąc, automatyka hotelowa zapewnia elektroniczne zarządzanie kwestiami, które jeszcze do niedawna musiały być regulowane przez obsługę hotelu. To poszczególni pracownicy musieli codziennie pamiętać o sprawach tak prozaicznych jak ogrzewanie, klimatyzacja, system wentylacyjny, zamykanie okien w pustych pokojach, sprawdzanie drzwi, pilnowanie kluczy itd. Obecnie wszystkie powyższe kwestie (i wiele innych) można regulować za pomocą systemu komputerowego. Stanowi to ogromne ułatwienie dla kierownictwa i personelu, jak również – co najważniejsze – dla przebywających w obiekcie gości.

Dobry przykład na potwierdzenie tej tezy stanowią magnetyczne karty hotelowehttps://www.automatykahotelowa.pl/produkt/korytarzowy-czytnik-kart/ – wynalazek stosunkowo świeży, bo dostępny w polskich hotelach zaledwie od kilku lat. Ten relatywnie krótki czas wystarczył, aby karty przyjęły się w większości obiektów o wysokim standardzie, usprawniając i automatyzując sporo hotelowych procedur.

Karty hotelowe – komfort i bezpieczeństwo

Można chyba zaryzykować stwierdzenie, że karty hotelowe posiadają niemal same zalety. Dzięki elektronicznemu programowaniu każda karta służy w danym momencie do otwierania tylko jednych drzwi, a próby otwarcia nią innego pokoju są natychmiast zgłaszane obsłudze. Goście posiadają zatem pewność, że nikt niepowołany nie pojawi się w ich pokoju, gdy oni sami będą w nim nieobecni. Wcześniej, w epoce kluczy, takie sytuacje się zdarzały, wprawny włamywacz bez problemu otwierał kilka pokoi tym samym kluczem i dość dużo czasu upływało, zanim personel zdołał się zorientować w zagrożeniu.

Kolejny plus kart hotelowych wiąże się z ich powiązaniem z innymi elementami systemu hotelowej automatyki. Korytarzowe czytniki kart są wyposażone w specjalne diody LED, które przekazują obsłudze konkretne informacje (zgodnie z ustawieniami wybranymi przez sam hotel). Może to być zatem wiadomość o bieżącej dostępności bądź zajętości danego pokoju, o tym, czy gość znajduje się aktualnie w pokoju, czy z niego wyszedł, o potrzebie sprzątnięcia pokoju przez pokojową albo o prośbie gościa, by mu w tej konkretnej chwili nie przeszkadzać.

Czytniki są zaprogramowane w taki sposób, żeby uruchamiać system dźwiękowy i wizualny w sytuacji, gdy klient zostawi niedomknięte drzwi, oraz by informować o próbach otwarcia pokoju inną kartą niż ta przypisana konkretnemu gościowi.

Innowacje wprowadzane przez hotel Gliwice są przykładem tego, jak technologia może zrewolucjonizować doświadczenia gości, oferując im wygodę i bezpieczeństwo, które wykraczają poza tradycyjne metody obsługi.

Wady kart magnetycznych

Podobnie jak każda inna rzecz, karty hotelowe mogą od czasu do czasu sprawiać pewne niewielkie problemy. Przeważnie wynikają one zresztą nie z winy samej karty, lecz raczej z nieumiejętności posługiwania się nią przez gościa.

Dotyczy to zwłaszcza ludzi starszych, nieprzyzwyczajonych do technicznych nowinek i otwierania drzwi czymś innym niż kluczem. Tacy klienci mogą – zwłaszcza na początku – mocno narzekać na niedogodności związane z użytkowaniem karty, Przeważnie wystarczy jednak krótki instruktaż ze strony recepcjonistki, aby starsza osoba odkryła, jak łatwe i wygodne jest otwieranie drzwi za pomocą karty magnetycznej.

2 Comments

Z ostatniej chwili

Dowiedz się więcej