Sprzedaż firmy to ważna decyzja, która wymaga starannego przemyślenia i podjęcia decyzji na podstawie przemyślanego planu biznesowego. Jest wiele powodów, dla których przedsiębiorcy decydują się na sprzedaż swojego biznesu.
Firmy do sprzedania to często najbardziej oblegane kategorie wśród serwisów ogłoszeniowych. W tym artykule przedstawiamy najczęstsze z nich.
Problemy finansowe
Częstą z przyczyny sprzedaży firmy są problemy finansowe. W przypadku, gdy firma znajduje się w tarapatach finansowych, decyzja o sprzedaży biznesu, może uchronić od bankructwa i oszczędzić dodatkowych problemów. Sprzedaż biznesu w takiej sytuacji może pomóc w pokryciu zobowiązań finansowych i uniknięciu długofalowych strat.
Chęć realizacji innych celów
Inną przyczyną decyzji o sprzedaży firmy może być chęć osiągnięcie innych celów. Przedsiębiorcy często decydują się na sprzedaż biznesu, aby skoncentrować się na innych celach swojego życia, w tym jak rodzina, hobby lub inwestycje w innym przedsięwzięciu.
Brak dziedziców
Brak potomka lub osoby kompetentnej do przejęcia biznesu to również stosunkowo częsta przyczyna sprzedaży firmy. W takich przypadkach właściciel biznesu zazwyczaj sprzedaje po cenie rynkowej firmę na rynku otwartym. W celu realizacji tych założeń jak wskazują statystyki 70% przedsiębiorców wykorzystują serwisy internetowe i ogłoszenia sprzedam firmę.
Zmiana lokalizacji
Sprzedaż majątku firmy ma również często zastosowanie w przypadku gdy określona firma zmienia swoją siedzibę, np. przenosi się w korzystniejszy dla niej region. W tym przypadku często możemy spotkać ogłoszenia sprzedaży nieruchomości firmowych i komercyjnych.
Wyczerpanie sił
Kolejną przyczyną sprzedaży firmy może być wyczerpanie siły przedsiębiorcy. Zarządzanie firmą wymaga dużego zużycia, czasu i energii, a po wielu latach pracy, przedsiębiorca doświadczyć tzw. wypalenia zawodowego,
Niskie zyski
Prowadząc firmę niekiedy zdarz się, ze nie przynosi ona strat lecz zyski z jej prowadzenie nie satysfakcjonują przedsiębiorcy. W takich przypadkach często zdarz się, że właściciele firm sprzedają je, a uzyskane środki inwestują w nowe przedsięwzięcia.