Z ostatniej chwili

Skuteczna kampania internetowa, to znaczy jaka? Sprawdź, jak określać cele i mierzyć efekty

statystyki strony internetowej w Google Search Console

Co właściwie oznacza skuteczność kampanii? W zależności od wyznaczonego celu, słowo to może przybierać różne znaczenia. Jedni chcą zwiększyć sprzedaż, inni rozpoznawalność marki, a pozostali –zbudować silną społeczność wokół firmy. Niezależnie od tego, co chcemy osiągnąć musimy wiedzieć, w jaki sposób najbezpieczniej określać cel i jak później sprawdzić, czy zrealizowaliśmy plan chociaż w części.

Mierzyć siły na zamiary

Każdy, kto zajmuje się marketingiem zna złote zasady określania celu. Musi on być możliwy do zmierzenia, realny do osiągnięcia i opisany w czasie. W praktyce oznacza to, że powinien być naprawdę dokładnie przedstawiony. Nie możemy powiedzieć – „w ciągu roku sprzedam więcej szkoleń”. Co oznacza więcej? Taki brak precyzyjności na pewno w niczym nie pomoże. Prawidłowo zdanie to powinno brzmieć w następujący sposób „w tym roku sprzedam o 15% więcej szkoleń niż w roku ubiegłym”. Dzięki szczegółom zawartym w planie bez problemu sprawdzimy, czy faktycznie został on wykonany zgodnie z oczekiwaniami.

Wiele możliwości

Reklama w Sieci to temat rzeka. Obecnie można korzystać z kilkudziesięciu różnych form promocji. Niektóre z nich mogą okazać się dla nas strzałem w dziesiątkę, inne będą zupełną porażką. Zanim rozpoczniemy działania na pełną skalę, warto trochę potestować, sprawdzić różne rozwiązania, podpatrzeć konkurencję. Gdy brakuje nam na to czasu, zatrudnijmy specjalistów. Dobrym pomysłem może być agencja reklamowa lub dom mediowy. Warszawa daje nam spore możliwości w tym zakresie. Informacje na temat najbardziej skutecznych działań w Internecie można znaleźć na stronie Fabryki Marketingu.

Niezależnie od tego, w jaki sposób będziemy prowadzili kampanię musimy znać podstawowe formy reklam w Sieci. Do najpopularniejszych należą oczywiście lansowanie się przez Facebooka i odpowiednie reklamy za pomocą Google Ads. Każda z nich pomoże nam dotrzeć z komunikatem do dokładnie sprecyzowanej grupy odbiorców. Z kolei obecność w wynikach organicznych wyszukiwania pomoże osiągnąć pozycjonowanie. Jest ono jednak bardzo czasochłonne i na rezultaty będziemy musieli trochę poczekać.

Raporty i wnioski

Każde internetowe narzędzie reklamowe na bieżąco informuje nas o postępach kampanii. Bez problemu więc możemy kontrolować całą listę różnorodnych danych i wskaźników. Warto dokładnie je przeanalizować i sprawdzić, czy kampania spełnia nasze oczekiwania, czy też należy ją jak najszybciej zoptymalizować.

2 Comments

Z ostatniej chwili

Dowiedz się więcej