Obecnie olbrzymia część działań biznesowych rozgrywa się w Internecie. Właściciele stron internetowych za wszelką cenę usiłują walczyć z konkurencją, celem przyciągnięcia do siebie jak największej ilości odbiorców. Odpowiedzią na ich potrzeby jest pozycjonowanie stron internetowych – http://testimo.pl/kampanie-seo-sem/pozycjonowanie/ – które pozwala osiągnąć znaczący sukces i przyciągnąć do siebie duże grono klientów. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Czym są słowa kluczowe? Więcej informacjiw naszym artykule.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych wchodzi w zakres działań SEO (z ang. Search Engine Optimization), co można przetłumaczyć jako optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi tutaj przede wszystkim o to, by wyszukiwarki takie jak Google czy Bing jak najlepiej rozpoznawały stronę internetową i wyświetlały ją na szczycie list wyszukiwania w zależności od wpisanej frazy. Na prawidłową optymalizację ma wpływ wiele czynników, nawet takich, które początkującemu mogłyby wydawać się całkowicie nieistotne – prędkość ładowania strony, krótkie adresy URL oraz niezwykle istotne słowa kluczowe, które mają ogromny wpływ na pozycję serwisu na listach wyszukiwarek. A na tym pozycjonowanie wcale się nie kończy.
Odpowiednie słowa kluczowe
Samym słowom kluczowym warto poświęcić dużo uwagi, bo to od ich doboru zależy to, dla jakich fraz wyszukiwania strona internetowa będzie wyświetlać się najwyżej. Wybór słów kluczowych zależy od pozycjonera, należy jednak oprzeć go o tematykę strony i trendy wyszukiwania. Te drugie bez problemu można na bieżąco sprawdzać samodzielnie, dzięki bezpłatnym i ogólnodostępnym narzędziom, takim jak Google Adwords. Pozycjonowanie stron internetowych pod kątem słów kluczowych jest niezwykle ważne, jako że pozwala zyskać cennych klientów, którzy są rzeczywiście zainteresowani oferowanymi usługami. Wpływa to znacząco na konwersję i ogólną popularność firmy.
Wspaniała okazja dla firm działających lokalnie
Firmy działające na rynku lokalnym mogą wyciągnąć z pozycjonowania jeszcze więcej korzyści, niż strony internetowe nastawione na odbiorców z całej Polski czy nawet ze świata. Google już od lat opiera wyniki wyszukiwania na lokalizacji użytkownika, a więc pozycjonowanie lokalne może mieć olbrzymi wpływ na popularność strony internetowej w danym regionie. Bez przeszkód mogą z nich korzystać zarówno firmy działające w dużych miastach, jak i tych zajmujących mniejsze miejscowości. Jednym z działań lokalnie promujących stronę internetową może być zamieszczenie dokładnego położenia firmy na mapach Google, dzięki czemu na stronę będzie trafiać jeszcze większa liczba zainteresowanych internautów. Ilość informacji stanowi w tym przypadku prawdziwy klucz do sukcesu.
Prędkość i przejrzystość strony
Początkujący właściciel strony internetowej często nie jest w stanie samodzielnie przygotować witryny w taki sposób, by była ona przyjazna dla systemów wyszukiwarek, a jednocześnie atrakcyjna dla odwiedzających ją użytkowników. Wszystkie teksty zamieszczane w serwisie powinny być bowiem wartościowe i unikatowe, a zarazem zoptymalizowane pod kątem SEO. Tylko połączenie ze sobą tych dwóch cech zapewnia odpowiednie pozycjonowanie stron internetowych. Ponadto bardzo ważny jest też szereg innych czynników, takich jak wspomniana długość adresów URL w podstronach czy prędkość ładowania strony, ale nie bez znaczenia są również grafiki zamieszczane na stronie, tytuły podstron czy też tzw. linkbuilding, czyli zwiększenie liczby zewnętrznych linków do strony. W przypadku tego ostatniego liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość zdobytych linków, a prawidłowe przeprowadzenie tych działań może zapewnić stronie olbrzymi sukces.
Jak można zauważyć, prawidłowe pozycjonowanie stron internetowych jest procesem niezwykle złożonym, a przede wszystkim dynamicznym, bo algorytmy wyszukiwarek internetowych stale się zmieniają. Warto jednak poświęcić na optymalizację pod kątem SEO odpowiedni nakład pracy i funduszy, jako że każda strona internetowa do sukcesu potrzebuje obecnie prawidłowej optymalizacji, która zapewni jej wymierne postępy.
Artykuł powstał we współpracy z Polskim Centrum Kas Fiskalnych w Warszawie
Jeśli myślisz, że nic już Cię nie zaskoczy, ten tekst jest dla Ciebie.