Chociaż w branży marketingu internetowego na przestrzeni roku wydarza się bardzo wiele, niektóre z trendów pozostają ponadczasowe i skuteczne mimo upływu czasu. Również w dobie pandemii, kiedy to zaobserwować możemy ogromny przypływ nowych biznesów online, marketing SEM doskonale sprawdza się jako katapulta do jeszcze większej popularności i sprzedaży w świecie WWW. Poniżej postaramy się przy pomocy ekspertów opowiedzieć o dwóch najważniejszych aspektach pozycjonowania.
Po pierwsze: twórz przyciągające i autentyczne treści!
Content marketing, czyli promocja oparta na treści, wciąż mimo upływu lat jest postrzegany jako „król sieci”. Nic w tym dziwnego, szczególnie że cały proces poszukiwania marek, produktów i usług opiera się badaniu materiałów tekstowych, które te mają do zaoferowania. Google dysponuje coraz bardziej rozwiniętą sztuczną inteligencją, która na obecnym etapie rozwoju jest w stanie odróżnić artykuły generowane komputerowo od tych, za którymi stoją prawdziwi redaktorzy i copywriterzy z krwi i kości. Coraz bardziej liczą się również aspekty związane z prezentowaną ekspertyzą, autorytetem i wiarygodnością (algorytm EAT), które to czynniki mają ogromne znaczenie dla naszego ewentualnego awansu do TOP 10 w interesujących nas zapytaniach.
„Warto przede wszystkim postawić na dogłębną analizę naszego rynkowego targetu. Dopiero po niej możemy zająć się tworzeniem treści obliczonych na rozwiązanie problemów i odczytanie intencji użytkownika. W dobrych kampaniach content marketingowych celujemy głównie w tematy i rozwiązania, o których jeszcze nie opowiedziała nasza konkurencja, stąd też potrzebować będziemy specjalistów w naszej dziedzinie – takich, którzy doskonale wiedzą, jak dotrzeć do naszej publiczności. W AFTERWEB na sukces Twojego pozycjonowania pracują całe zespoły fachowców, stąd też pożądane efekty i większa sprzedaż są jedynie kwestią czasu!”
Źródło: afterweb.pl
Po drugie: zadbaj o pozytywne doświadczenia użytkownika
Obecnie gigant z Moutain View w ocenie stron kieruje się trzema najważniejszym wskaźnikami związanymi bezpośrednio z zagadnieniami User Experience (UX). Aby nasz internauta mógł wygodnie i sprawnie poruszać się po naszej WWW musimy przede wszystkim zapewnić jej szybkie ładowanie (LCP), pełną i optymalną interaktywność (FID) oraz dobrą stabilność wizualną. Te trzy faktory – core web vitals – zdaniem ekspertów Google decydują o tym, jak wygląda odbiór naszego projektu przez realnych użytkowników. Jeśli zatem dotąd nie zajmowałeś się kwestiami odbioru swojego szablonu przez internautów, najlepiej zrobisz oddając stronę w ręce doświadczonej agencji SEM, która już w pierwszych krokach podda ją gruntownemu audytowi.