Z ostatniej chwili

Wizytówki: Cechy oraz specyfikacja – Czy wizytówki mają sens?

wizytówki

Wizytować można każdego, ale co gdy chcemy przedstawić się bez fizycznej obecności? 

Głupie pytanie.. Pewnie to właśnie pomyślałeś. Musisz jednak przyznać, że jest w nim zawarty pewien sens. Otóż jak przedstawić się jak największej liczbie osób nie wchodząc z nimi w żaden kontakt? 

Wizytówki! Obecne z nami od lat, Historia mówi nam, że były obecne już z nami w Vw n.e. Nic więc dziwnego, że i dziś stanowią potężny filar prowadzenia działalności gospodarczej na świecie. Wizytówki jak sama nazwa wskazuje mają za zadanie przedstawić nas w krótkiej, lecz rzeczowej formie. Często kładzione na ladzie, tak po prostu do wzięcia przez klientów. Wydają się nic nie znaczącym kawałkiem papieru, jednak diabeł tkwi w szczegółach.

Wizytówki najczęściej są kawałkiem twardego papieru, ale w dobie internetu możemy zaobserwować gwałtowny wzrost wizytówek online, czy wszelakich form przedstawiania działalności, które bazują na zamyśle wizytówek, lecz koniec końców nimi nie są. 

W naszym artykule skupimy się przede wszystkim na wizytówkach papierowych (inaczej, wizytówkach ofertowych). Wizytówki papierowe mają za zadanie przekazać drugiej stronie jak najwięcej informacji, które zostaną ubrane w jak najciekawszą formę, najczęściej graficzną. Co do zasady wyróżniamy dwa typy wizytówek.

  • Wizytówki 90x50mm
  • Wizytówki 85x55mm

W zasadzie niczym się one nie różnią poza nieznacznym odchyleniem w rozmiarówce. Które są częściej wybierane? Trudno stwierdzić, drukarnie online przyznają, że to właśnie rozmiar 90x50mm stanowi ten najczęściej zamawiany, ale 85x55mm wcale nie ustępuje mu liczbą zamówień. Drukarnia wizytówek ulotki-sklep, która specjalizuje się min. w drukowaniu wizytówek oferuje właśnie te dwa warianty z ponad 8 uszlachetnieniami. Poza nimi możesz wybrać również specjalne wizytówki jak np. wizytówki na lodówkę, wizytówki NFC, czy specjalnie pogrubione nawet do gramatury 1200g (Standardowe to 350g).

Czy wizytówki dzielimy tylko na rozmiar?

Nie.. W sumie to przede wszystkim nie. Obecnie wizytówki ofertowe są upiększane na przeróżne sposoby, byle tylko zwrócić na siebie uwagę klienta. Na rynku znaleźć możemy wiele odmian wizytówek, czy wizytówek z przeróżnymi ozdobnymi uszlachetniaczami. Najczęściej stosuje się przeróżne dodatki do wizytówek w biznesach, które mają styczność z klientem premium, ponieważ dosyć często obsługują oni po prostu mniejszą liczbę klientów, jednakże nie oznacza to, że największe molochy, które potrafią rozdać tysiące wizytówek dziennie nie są zainteresowane ich specjalnymi odmianami. 

Dzieje się tak dlatego, iż klienci coraz częściej zwracają uwagę na takie szczegóły. Zastanów się sam, czy zwykła wizytówka nie wyląduje w koszu, a taka laminowana z efektem złocenia? Aż szkoda wyrzucić, niech leży gdzieś w szafie lub służy jako zakładka. 

Z uszlachetnień wizytówek na pewno możemy wyróżnić foliowanie (wizytówki laminowane). są to min.

  • Folia Mat
  • Folia Błysk
  • Folia Soft touch

Wszystkie folie mają za zadanie chronić wizytówkę przed uszkodzeniami, jak również nadać jej eleganckiego sznytu. Folia matowa stonuje kolory, nadając im bardziej poważnego odcienia, a folia błysk sprawi, że wizytówka będzie błyszczeć się i zwracać na siebie uwagę z daleka. Co zaś z folią Soft touch? Folia soft touch to specjalistyczna folia, która tonuje kolory i nadaje przyjemnego uczucia dotyku. Soft touch zmiękcza powłokę wizytówki, dzięki czemu jest ona bardzo przyjemna w dotyku.

To jednak nie wszystkie uszlachetnienia wizytówek. Należy mieć na uwadze, że drukarnie wizytówek wymyślają co chwile nowe sposoby na wyróżnienie swoich wydruków spośród innych drukarni. Niewątpliwymi i najpiękniejszymi uszlachetnieniami są specjalistyczne wydruki, które nadają wizytówce sznytu i elegancji. Należą do nich takie metody wydruku jak min. 

  • Złocenie
  • Srebrzenie
  • Lakier UV

Uszlachetnienia te sprawiają, że wizytówka zyskuje należytego jej sznytu. Lakierowanie wizytówki specjalnymi lakierami imitującymi złoto i srebro to doskonała metoda na wyróżnienie się spośród tysięcy nieciekawych i powtarzalnych projektów. Zamawiając druk wizytówki właśnie z takim dodatkiem masz gwarancję, iż potencjalny klient na pewno zarzuci na nią okiem.

Innym bardzo ważnym elementem lakierowania jest specjalny lakier UV, najczęściej występujący jako wypukła warstwa UV 3D. Jest to lakier. który nadaje błysku literom, sprawiając, iż wypukła część położonego lakieru na papier jest wypukła. Przejeżdżając palcem po wizytówce klient bez problemu rozpozna Twoją markę. 

Takie uszlachetnienia wymagają jednak specjalistycznego projektu, innego od zwykłych wizytówek.

Jak więc przygotować projekt wizytówki? 

Projekt wizytówki nie różni się zbytnio od projektowania ulotki, czy teczki. Jednakże stanowi on chyba najłatwiejszy wydruk do zaprojektowania, oprócz jednego małego szczegółu. Wizytówki ze względu na ich kompaktowy rozmiar nie nadają się do przedstawiania np. opisów. Dlatego tak ważnym jest by informacje jakie chcesz zawrzeć na swojej wizytówce były krótkie, zwięzłe i na temat. Nie mogą być również zbyt małe. Polecamy minimalną czcionkę o rozmiarze 8px. 

Poza tymi elementami musisz pamiętać również o spadach i dodaniu krzywych do swojego projektu. Są to standardowe wymogi każdej drukarni. Poza nimi możesz spotkać się również z wymogiem zapisania projektu w formatach takich jak PDF lub TIFF oraz min. 300dpi.

Jak wygląda projekt wizytówki z lakierem lub złoceniem?

W przypadku dodatków na Twojej wizytówce projekty będą 2. Projekt główny, który dotyczy samego nadruku wizytówki oraz dodatkowy projekt który dotyczy lakieru pokrywającego wizytówkę. Właśnie ten drugi projekt, stwarza klientom najwięcej problemów. Nie dość, że musi pokrywać się z projektem nr1 to jeszcze dotyczy go dużo więcej wymogów jak np.

  • Zakaz stosowania lakierowania 3mm od linii cięcia
  • Minimalna grubość lakierowania 2mm
  • Zakaz stosowania lakieru w kontrze do fontów.

Każda drukarnia ma swoje własne wytyczne, jednakże te są najczęściej spotykane i prawie wszystkie drukarnie online wymagają zastosowania się do nich. 

Sam projekt składa się tylko z dwóch kolorów – Czarny oraz biały.

Biały reprezentuje tło projektu, w tym przypadku tłem będzie projekt nr1

Czarny zaś to kolor lakierowania. Ważnym natomiast jest to, że czarny kolor musi być 100%. Żadnych odcieni czarnego, klienci często o tym zapominają. 

Projekty takie wykonasz w specjalistycznych programach np. adobe photoshop lub gimp. 

Jeśli nie wiesz jak wykonać projekt wizytówki, znajdź drukarnie która wykona go za Ciebie. Drukarnia online ulotki-sklep oferuje swoim klientom stworzenie wizytówki już od 60zł za projekt. Druk zamówisz w pełni przez internet, a gotowe wizytówki zostaną do Ciebie wysłane kurierem, bądź nawet paczkomatem.

Wszystkie te aspekty mają wpływ na cenę końcową wizytówki. Jeśli ma być tanio i masowo, będziesz musiał zrezygnować z niektórych dodatków. Jeśli ma być premium i w doskonałej jakości koszt jednostkowy wizytówki może wynieść nawet 2zł. Wszystko zależy od Twoich potrzeb oraz budżetu. Radzimy wybrać ten wariant, który jest odpowiedni dla naszej strategii marketingowej.